تفاوت گرافیک و نقاشی

تفاوت گرافیک و نقاشی:

گرافیک با نقاشی تفاوت بسیار زیادی دارد و دو مقوله کاملا متفاوت هستند اما ظاهرا هنوز که هنوزه تفاوت این دو، برای عموم مردم واضح و مبرهن نیست…

  1. اولین تفاوت در معنا و مفهوم است.گرافیک، هنر ترسیم خط و نوشته برای القای پیام است و نقاشی، نگارگری یا صورتگری است.
  2. گرافیک، قاعدتا هشتاد درصد از آن کار با نرم افزار است و مربوط می شود به انواع تبلیغات و امروزه بسیار کاربردی شده و همه مشاغل به نوعی وابسته به گرافیک و تبلیغات هستند.نقاشی اما صرفا جنبه تزئینی و زیبایی دارد که خیلی هم کاربری و ضروری نیست.
  3. نقاشی هنر صِرف است اما گرافیک همیشه هنر نیست.یعنی اگر گرافیک در خدمت تبلیغات قرار بگیرد، می شود graphic design اما اگر دلی و بی هدف کار شود، می شود graphic art اما نقاشی عمدتا جنبه تبلیغ ندارد و صرفا جنبه زیبایی دارد.
  4. در مواجهه با نقاشی، وظیفه برقراری ارتباط به عهده مخاطب است که باید تلاش کند تا یک اثر هنری را بفهمد.اما در گرافیک وظیفه برقراری ارتباط بر دوش خودِ اثر است و اثر گرافیکی باید تلاش کند تا مخاطب را به طرف خود جذب کند و معنا و مفهوم و پیام خود را القا کند نه اینکه مخاطب زور بزند تا محتوای اثر را درک کند.
  5. اثر نقاشی کاملا شخصی و گویای حرف و فکر هنرمند نقاش، بدون در نظر گرفتن مخاطب است.مثلا خورشید می تواند آبی باشد یا آسمان می تواند سبز باشد….اما در اثر گرافیک تقریبا چنین تصوراتی شدنی نیست چرا که شخصی نیست و باید معنای اثر و دیدِ مخاطب در نظر گرفته شود.
  6. نقاشی تکثیر نمی شود حداقل با هدف تکثیر ارائه نمی شود اما گرافیک بر اساس تکثیر، طراحی و تولید می شود.منظور از تکثیر:چاپ، فیلم های اپتیک، فیلم های مگنت، امواج الکترونیکی و …. می باشد.
  7. از همه مهم تر اینکه یک گرافیست می تواند یک نقاش هم باشد اما یک نقاش نمی تواند گرافیست هم باشد.

فهرست فایل آموزشی فتوشاپ مقدماتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

سلام، دوست عزیز

بعد از پرداخت لینک دانلود فایل برات در صفحه نمایش داده میشه.
همون موقع دانلود کن

سپاسگزارم

ورود