قسمت چهارم:مفهوم لایه

آموزش فتوشاپ مفهوم لایه 

در قسمت چهارم از آموزش نرم افزار فتوشاپ به مفهوم لایه میپردازیم.اینکه لایه در فتوشاپ چیست و چه کاربردی دارد.
هر نرم افزاری بر پایه ی منطقی مشخص عمل می کند و ابزار ها نیز برای عمل کردن در چهارچوب همان منطق طراحی شده اند. اصل در نرم افزار فتوشاپ بر قرار گرفتن بخش های مختلف به صورت لایه های متفاوت است. به بیانی ساده تر اجزای مختلف تصویر را لایه هایی تشکیل می دهند ( از یک تا چند لایه ) که این لایه ها با اولویت های مختلف بر روی یکدیگر چیده می شوند.گستردگی هر لایه به اندازه محتوایی که داخل آن لایه قرار دارد تعریف می گردد.
در نرم افزار فتوشاپ تمام اعمال ها و تغییرات، بر روی لایه های صورت می گیرد. لایه ها ایجاد می شوند، اضافه می شوند، اصلاح می شوند، تغییر فرم، رنگ و شکل داده می شوند و حتی گاهی حذف می گردند. منطق لایه به شما این امکان را می دهد که بر روی بخش های مختلف کار تمرکز کنید و تغییرات دلخواه خود را بر روی هر بخش اعمال کنید بدون اینکه نگران تخریب و دستخوردگی دیگر بخش های (لایه ها) کار خود باشید.
ابتدایی ترین نوع لایه در فتوشاپ لایه های پیکسلی هستند که ما امکان و اجازه اعمال هر گونه تغییری بر روی آنها را داریم.
مفهوم لایه و انواع آن پایه ای ترین و مهم ترین دانشی است که یک کاربر باید آن را بداند؛ زیرا هر یک از انواع لایه ها قابلیت ها و امکاناتی دارند که قدرت نامحدودی در اختیار شما قرار می دهند تا به آنچه می اندیشید جامه ی عمل بپوشانید.

قسمت های بعدی آموزش

فهرست فایل آموزشی فتوشاپ مقدماتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

سلام، دوست عزیز

بعد از پرداخت لینک دانلود فایل برات در صفحه نمایش داده میشه.
همون موقع دانلود کن

سپاسگزارم

ورود