قسمت دوازدهم : آموزش فتوشاپ ابزار سلکشن یا انتخاب(پارت دوم)

آموزش فتوشاپ ابزار سلکشن یا انتخاب(پارت دوم)

در قسمت دوازدهم از آموزش فتوشاپ مقدماتی به پارت دوم ابزارهای سلکشن می پردازیم که در واقع ابزار سلکشن دایره هست و عملیات سلکت کردن را به صورت دایره و بیضی برای ما انجام می دهد.
ابزار سلکشن (Selection Tool) Elliptical Marquee Tool در فتوشاپ (Photoshop) دقیقا شبیه به Rectangular Marquee Tool عمل می کند با این تفاوت که می ‌توانید به صورت دایره کامل و بیضی هر بخش از تصویر را سلکت کنید.

اگر Shift را روی کیبورد نگه دارید می توانید سلکشن دایره ترسیم کنید و بدون نگه داشتن shift سلکشن به شکل بیضی خواهد شد.
در نوار پراپرتیز مربوط به این ابزار اگر تیک گزینه آنتی اِلیاز فعال باشد، در هنگام رنگ آمیزیِ سلکشن ها، سطحی نرم تر و لبه هایی بدون رنجه و با کیفیت بالاتری خواهیم داشت که این مطلب در کیفیت کار چاپی تاثیر گذار است.

با استفاده از ابزار سلکشن در زیر مجموعه بعدی (Selection Tool) ، Single Row Marquee Tool بخش انتخاب شده فقط به اندازه یک پیکسل قطر خواهد داشت که میتوان بعد از ترسیم، یک نیو لیِر ساخت و آن را رنگ آمیزی کرد که به صورت یک آبجکت دربیاید.

زیر مجموعه بعدی ابزار Single Column Marquee Tool ، دقیقل عین ابزار قبلی است اما به صورت عمودی سلکشن را ترسیم می کند.

دو نکته مهم در رابطه با تمامی ابزارهای سلکشن وجود دارد:
نکته اول:برعکس کردن سلکشن هست.مثلا فرض کنید یک دایره وسط یک صفحه قرار دارد شما دایره را سلکت می کنید و اگر به منوی select بروید و گزینه invers را انتخاب کنید، سلکشن شما کاملا برعکس می شود یعنی دایره از حالت سلکشن خارج می شود و زمینه سلکت می شود.

نکته دوم:جا به جا کردن یا حرکت دادن محلی است که سلکت کرده ایم.برای این منظور بر عکس تمامی ابزارها، برای جابجا کردن سلکشن نباید از ابزار مووتول استفاده کرد بلکه باید خودِ ابزار سلکشن انتخاب باشد و بعد کلیدهای فلش دار حرکتی روی کیبورد را فشار دهیم تا سلکشن حرکت کند و جابجا شود.اگر ابزار مووتول انتخاب باشد و بخواهید سلکشن را جابجا کنید اتفاقی که میفتد این است که قسمتی را که سلکت کرده اید بریده و از صفحه جدا می شود.

آموزش فتوشاپ ابزار سلکشن یا انتخاب(پارت دوم)

فهرست فایل آموزشی فتوشاپ مقدماتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

سلام، دوست عزیز

بعد از پرداخت لینک دانلود فایل برات در صفحه نمایش داده میشه.
همون موقع دانلود کن

سپاسگزارم

ورود