قسمت پنجم:مفهوم save و save as و فرمت های فتوشاپ

آموزش فتوشاپ فرمت های رایج save  و save as

در قسمت پنجم از آموزش فتوشاپ به آموزش عملیات save و save as و معرفی فرمت های رایج فتوشاپ میپردازیم.
ذخیره کردن (Save) در دنیای فناوری به عملی گفته می‌شود که طی آن داده هایی روی یک فضای ذخیره سازی (مانند هارد دیسک) ماندگار می‌شود.
در نرم افزار فتوشاپ هم امکان ذخیره سازی و ویرایش فایل ها برای کاربر فراهم می‌شود. این کار معمولا از طریق آیتمی با نام Save یا Save As در منوی File، واقع در نوار ابزار نرم افزار و یا کلیدهای میانبر روی کیبورد میسر می‌شود.
در فتوشاپ زمانیکه میخواهیم یک فایل را به دو فایل با تغییرات متفاوت تبدیل کنیم باید از گزینه save as استفاده کنیم و نکته مهم این است که بعد از انتخاب این گزینه، فایل حتما باید Reaname شود و اگر با نام قبلی سیو شود تمام تغییرات روی فایل اول ذخیره خواهد شد.
مهم ترین و اصلی ترین فرمت فتوشاپ psd است که اصطلاحا لایه باز است و با این فرمت میتوان تمامی لایه های یک فایل را نگاه داشت و هر زمان که لازم بود تغییراتی ایجاد و دوباره فایل را ذخیره کرد.
فرمت psb دقیقا مثل فرمت psd هست اما برای سیو کردن فایل هایی با حجم بالای دو گیگ مورد استفاده قرار میگیرد.
فرمت jpg تبدیل فایل لایه باز به عکس است که با تمامی نرم افزارها و گوشی ها قابل باز شدن و رویت است اما این فرمت مقدار کمی از کیفیت طرح می کاهد.
فرمت png پسوندی است که بیشتر برای لوگو استفاده میشود و این امکان را میدهد که لوگویی بدون بکگراند(زمینه) داشته باشیم.برای کلاینت هایی که می خواهند لوگوی خود را روی فیلم و عکس قرار دهند باید از این فرمت استفاده شود.
در این آموزش به چند فرمت کاربردی دیگر هم اشاره شده است.

قسمت های بعدی آموزش

فهرست فایل آموزشی فتوشاپ مقدماتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

سلام، دوست عزیز

بعد از پرداخت لینک دانلود فایل برات در صفحه نمایش داده میشه.
همون موقع دانلود کن

سپاسگزارم

ورود