قسمت یازدهم: آموزش فتوشاپ ابزار سلکشن یا انتخاب(پارت اول)

آموزش فتوشاپ ابزار سلکشن یا انتخاب(پارت اول)

در قسمت یازدهم از آموزش فتوشاپ به اولین گزینه سلکشن (یا انتخاب) میپردازیم که Rectangular Marque Tool نام دارد.
بی شک یکی از پرکاربرد ترین ابزارها در فتوشاپ ابزارهای انتخاب هستند شما بوسیله این ابزارها میتونید قسمت خاصی از تصویر رو انتخاب کنید بعد از انتخاب تغییراتی که اعمال میکنید تنها در بخش انتخاب شده انجام میشه همچنین میتونید اون رو برش بدید کپی و یا حذف و یا هزار و یک بلای دیگه سر قسمت انتخاب شده در بیارید .
سعی کنید استفاده از این ابزارها رو به خوبی یاد بگیرید از نظر من فتوشاپ اصلا بدون این ابزارها معنی نمیده و اگر میخاین از فتوشاپ استفاده کنید قطعا بهش نیاز پیدا میکنید . در فتوشاپ ابزارهای متعددی برای انتخاب وجود داره که بنا به نیاز خود میتونید از اون ابزاری که باهاش راحت تر هستید و سریعتر میتونید انتخاب خودتون رو انجام بدید استفاده کنید. ساده ترین ابزار انتخاب Rectangular Marque Tool هست که در ابزارها میتونید اون رو ببینید با راست کلیک بر روی اون منویی باز میشه و ابزارهای مشابه اون رو مشاهده میکنید.
برای انتخاب مربع یا مستطیل و یا شکلهای چهارگوش استفاده میشه ، در صورتی که در زمان انتخاب کردن ، دکمه Shift رو نگه دارید انتخاب بصورت شکل مربع انجام میشه .
در بسیاری از موارد نیاز میشه که شما قسمت دیگری رو به قسمت انتخاب شده خود اضافه کرده یا از آن کم کنید برای این کار در منویی که در تصویر زیر مشاهده میکنید میتونید بنا به نیاز گزینه مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید.

New Selection : برای ایجاد یک انتخاب جدید ، بصورت پیشفرض این گزینه انتخاب شده

Add to selection : اضافه کردن به انتخاب قبلی ، ناحیه مورد نظر رو انتخاب میکنیم تا به ناحیه اصلی ما اضافه بشه ، به جای انتخاب این گزینه میتونید در زمان انتخاب دستتون رو روی دکمه Shift نگه دارید .

Subtract from selection : برای کم کردن ناحیه انتخابی ، برای اینکار ناحیه مورد نظر رو انتخاب میکنیم تا از ناحیه اصلی ما کم بشه ، به جای انتخاب این گزینه میتونید در زمان انتخاب دستتون رو روی دکمه Alt نگه دارید .

Intersect whit selection : برای انتخاب قسمتهای مشترک استفاده میشه و تنها قسمتهای مشترک در انتخاب های ما رو در نظر میگیره ، به جای انتخاب این گزینه در زمان انتخاب میتونید دستتون رو روی دکمه Shift + Alt نگه دارید .

قسمت های بعدی آموزش

قسمت یازدهم: آموزش فتوشاپ ابزار سلکشن یا انتخاب(پارت اول)

فهرست فایل آموزشی فتوشاپ مقدماتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

سلام، دوست عزیز

بعد از پرداخت لینک دانلود فایل برات در صفحه نمایش داده میشه.
همون موقع دانلود کن

سپاسگزارم

ورود